Як оновлення пошукових алгоритмів Google впливає на невеликі незалежні сайти
Протягом останніх двох років Google значно змінив свої пошукові алгоритми, активно використовуючи штучний інтелект, що призвело до серйозних наслідків для багатьох невеликих незалежних сайтів. Про це повідомляє BBC.
У своїй статті BBC описує, як оновлення пошукового алгоритму вплинули на прикладі сайту HouseFresh. Цей сайт було створено подружжям у 2020 році, яке протягом десяти років досліджувало та писало про продукти для забезпечення якості повітря у приміщеннях. Вони проводили наукові тести з різними очищувачами повітря та допомагали споживачам вибрати найкращі продукти серед багатьох варіантів.
HouseFresh створював унікальний контент, який, за словами Google, повинен був просуватися у пошукових результатах. Незабаром після запуску вебсайту Google почав показувати HouseFresh у верхній частині своїх результатів пошуку. Однак у вересні 2023 року Google здійснив одне із низки значних оновлень свого алгоритму.
“Це нас знищило. Раптом ключові слова, які раніше приводили людей до HouseFresh, почали перенаправляти їх на сторінки великих глянцевих журналів, які навіть не тестують продукти. Їхні статті часто містять неправдиву інформацію,” — розповідає співзасновниця сайту Жизель Наварро.
Друге оновлення алгоритму Google відбулося у березні, і воно було ще гіршим. Кількість щоденних відвідувачів HouseFresh різко скоротилася з тисяч до кількох сотень. За останні кілька тижнів HouseFresh довелося звільнити більшу частину своєї команди. Якщо ситуація не зміниться, каже Наварро, їхній сайт приречений.
Представник Google розповів BBC, що компанія вірить, що зміни в алгоритмі пошуку принесуть користь інтернету і що це лише початок. Минулого тижня генеральний директор Google Сундар Пічаї оголосив про один із найважливіших кроків у історії пошукової системи на щорічній конференції розробників компанії.
У майбутньому, за словами Пічаї, пошук Google на багато запитань даватиме власні відповіді, згенеровані штучним інтелектом. Ця функція під назвою AI Overviews вже доступна для користувачів у США.
“Результатом є продукт, який виконує роботу за вас,” — сказав Пічаї.
“AI Overviews – це лише одна з багатьох радикальних змін, які Google вніс у свій основний продукт за останні два роки. Компанія заявляє, що її останні спроби оновити пошук започаткують нову еру технологій і допоможуть вирішити багато проблем, які мучать інтернет.
Проте критики стверджують, що наслідки можуть бути протилежними. Оскільки Google переглядає свої алгоритми та використовує штучний інтелект для переходу від простої пошукової системи до системи пошуку та створення відповідей, багато хто побоюється, що це може призвести до зникнення компаній, які створюють більшу частину нашого улюбленого контенту,” — йдеться у матеріалі.
BBC зазначає, що зміни відбулися тому, що Google визнав проблему оптимізації пошукових систем (SEO). SEO – це сукупність методів, призначених для налаштування контенту під алгоритми Google. Для мільйонів компаній SEO стає невід’ємною частиною бізнесу.
“Проблема полягає в тому, що SEO можна зловживати. Власники вебсайтів зрозуміли, що можна заробляти більше грошей, створюючи контент для задоволення алгоритмів Google, а не для реальних людей.
Часто результати за популярними пошуковими запитами видають вебсайти з малою корисною інформацією, але з великою кількістю реклами та посилань на роздрібних продавців. А от чого там часто немає — так це інформації від експертів у темі,” — йдеться у публікації.
Війна Google зі спамом у результатах пошуку стає дедалі запеклішою. У 2022 році компанія випустила “Оновлення корисного контенту” для свого алгоритму, яке мало на меті відсіяти вміст, створений виключно для підвищення рейтингу в пошуку. Наступне оновлення відбулося у вересні 2023 року, і ще одне — у березні цього року. Google заявляє, що завдяки цим змінам у результатах пошуку стало на 45% менше неякісного, неоригінального контенту.
Проте ці оновлення також мали несподівані наслідки. За даними аналітичного інструменту SEMrush, сайт журналу New York Magazine втратив 32% пошукового трафіку за останні шість місяців, а трафік GQ.com скоротився на 26%. Трафік Urban Dictionary зменшився на понад 18 мільйонів переглядів сторінок, що становить більше половини його пошукового трафіку. Вебсайт OprahDaily.com втратив майже 58% свого трафіку.
Однак є одна платформа, яка виграла від змін алгоритму — Reddit. За даними SEMrush, Reddit отримав зростання пошукового трафіку на 126%. Інші сайти, контент яких створюють користувачі, такі як Quora та Instagram, також спостерігали значне зростання, так само як і LinkedIn та Wikipedia.
Кілька власників вебсайтів і пошукових експертів, з якими спілкувалася BBC, зазначають, що в результатах пошуку Google відбувся зсув у бік великих відомих брендів, а не малих і незалежних сайтів, і це не завжди пов’язано з якістю їхнього контенту.