Усі ми думаємо, що в IT сферу йдуть тільки молоді випускники технічних вишів. Сьогодні ми поговоримо з одним із засновників Житомирської веб студії “IT-Fox” і дізнаємося, чи правда це.
Доброго дня! Розкажіть трохи про себе. Як звуть, скільки років?
Доброго дня! Ну що розповідати. Звати Сергій, 41 рік. Народився і жив у Дніпрі. 4 роки тому переїхав до Житомира. У 2014 році заснували веб-студію.
А що змусило виїхати з міста мільйонника?
По-перше – сімейні обставини. По-друге – метушня великого міста, особисто мене, стомлює.
Розкажіть трохи про свою освіту. Досвід роботи.
Закінчив Дніпропетровський Технікум Промислового транспорту. За фахом – технік електрик. Потім служба в лавах Національної Гвардії України. Понад 15 років пропрацював у будівельній сфері.
Добре. А як прийшла ідея відкрити веб-студію? Чому пішли з будівництва? Чому саме IT сфера?
Про власну справу замислювався давно, але не знав із чого почати. Потихеньку возив товар із Китаю. Потім зустрів свого майбутнього партнера. Він розбирався в просуванні сайтів, а я міг продавати. Тим більше, що на сьогоднішній момент послуги веб-студій дуже затребувані. Знайшли інвестора і відкрили веб-студію.
Тобто, особисто Ви в просуванні сайтів не розбираєтеся?
Уже розбираюся. Довелося вивчити.
Скільки у вас було співробітників, коли ви почали працювати?
На початку ми були втрьох. Потім взяли одного менеджера з продажу. Згодом розширилися до 8 найманих працівників. Зараз у студії працює 4 людини і я.
А куди подівся партнер?
Партнер, як виявилося, теж на seo не розбирався. Робив вигляд, що щось знає. Завалив кілька проєктів і втік. Кинув мене одного. Ось і довелося вчити все самому.
Які послуги ваша веб студія надає?
На сьогодні наш основний продукт і спеціалізація – це просування сайтів і все, що з цим пов’язано. Так само ще створюємо сайти будь-якої складності. Поки що це все. Але ми посилено вчимося і шукаємо фахівців, щоб розширити список наших послуг.
А як йдуть справи з клієнтами? Адже Житомир місто не велике, а веб студій тут теж вистачає.
Сучасні технології не знають кордонів. У нашій сфері можна працювати віддалено. У нас були клієнти з Росії, до певного моменту. Були клієнти з Америки, Ірландії. І зараз клієнти з усіх куточків України. Тож тут проблем бути не може.
З якими проблемами довелося зіткнутися?
Основних проблем дві. Перша проблема – це кадри. Особливо останнім часом. Не знаю з чим це пов’язано. Ось дивіться на сайті ворк юа по Житомиру за останні 30 днів розміщено 950 вакансій і 2500 резюме. Тобто на одне робоче місце претендують приблизно 2,5 людини. Але при цьому знайти співробітника проблематично. Проблематично не в тому плані, що немає підходящих за досвідом і вмінням, ми готові взяти людину без досвіду і навчити її. Проблема в тому, що люди навіть на співбесіду не приходять. Телефонують, дізнаються про вакансію, домовляються про співбесіду і не приходять. Був навіть хлопчик, який дуже просився вийти на роботу. От, каже, прям завтра о 9 ранку буду як багнет. І не прийшов.
А друга проблема яка?
Друга – ставлення до роботи наших колег по цеху. Дуже нагадує ситуацію на будівельному ринку на початку 2000-х. Тоді з’явилося дуже багато будівельно-ремонтних компаній, фірм, фірмочок, бригад і поодиноких майстрів. З них тільки одиниці могли дійсно нормально працювати. Решта побігли “по-швидкому зрубати бабла”. Де багато грошей? у ремонтах, значить йдемо туди. І ось ця маса псувала репутацію справжнім майстрам і тим, хто робив добре свою роботу.
Ось точно така ситуація зараз і з веб-студіями. Усі кинулися “рубати бабло”. Вмію-не вмію, все одно. І точно так само, величезна кількість псевдо сеошників і сайтобудівників псують репутацію іншим. Навіть великі топові компанії України не гребують таким ставленням до своїх клієнтів. Адже подивіться, що зараз говорять – всі сеошники шахраї, не вірте сеошникам!
А звідки у Вас інформація про топові компанії?
Приходять клієнти після таких компаній. Кажуть, ось повірили гучному імені, тому що компанія давно працює. У підсумку, витрачено купу грошей, а сайт анітрохи не зрушив з місця. Таких клієнтів доводиться довго заспокоювати і приводити до тями. Але після того як вони бачать результат, вони не вірять, що це коштує набагато менше, ніж вони платили нашим попередникам.
І велика різниця?
У деяких випадках доходило до 10 000 грн. на місяць.
А що це за кампанії? Можете назвати?
Це буде неетично з мого боку.
Які плани на майбутнє?
Планів багато. У найближчій перспективі налагодити автоматизацію продажів і делегувати якомога більше повноважень. А то зараз часу не вистачає ні на що. А от коли вивільниться час, можна розпочати нові проєкти. Ідей дуже багато. Ще хочеться вчиться, у мене зараз просто голод до знань. Ще хочемо шукати молодих талановитих людей, стартаперів. Хочемо їм допомогти вийти з тіні. Ось є в нас такі люди в країні, але вони заривають свій талант. Ось дивіться, зараз основна маса сервісів і застосунків для роботи з сайтами та електронної комерції російського виробництва. І українці ними користуються і платять їм гроші. Я вважаю, що в цій політичній ситуації це неприпустимо. Та й у будь-якій ситуації неприпустимо. Навіщо виводити гроші з країни. Потрібно навпаки залучати гроші в Україну. Потрібно створювати свої продукти і продавати їх за кордон.
Тобто, всі талановиті люди і стартапери можуть звертатися до Вас по допомогу?
Так, звісно. Ми всім раді, надамо будь-яку допомогу. Тож нехай не соромляться.
Що побажаєте нашим читачам?
По-перше, що б в Україні швидше настав мир. А по-друге, що б у нашому житті зустрічалося менше скигліїв і, як зараз кажуть, зрадофілів. Тому що якщо скиглити і стогнати, то нічого не вийде.
А молоді хочу сказати, щоб вчилися, вбирали знання. Тим паче що зараз дуже багато потрібної інформації доступно. Якби мені 20 річному хтось дав ті знання, що в мене є зараз. Це було б просто чудово! Мені не довелося б стільки часу втрачати.
І головне це знання застосовувати. Щось вивчив застосовуй тут же на практиці. Не складуйте знання.
Начебто все.
Спасибі Вам велике за бесіду!
І Вам дякую.